Saturday 28 July 2012

Fried chicken fillet + fried chicken ball

Ari nie aku sahur lauk byk jugak yeaahh aku suker suker!!!!... Ari nie aku nk kongsi resepi buat fried chicken fillet ngan chicken ball.. Alah tu makanan behsa2 je but bg aku tu ler yg paling aku tunggu2kan waktu sahur hehhehehheh.. Tiap2 tahun musti ade menu nie, kire nyer nie menu wajib aku tiap2 tahun hahahahha sape lg yg kena masak ekekkkekek kawan aku ler :D... Sahur ari nie ade sup cendawan + chicken fillet + chicken ball + telur dadar + sambal kicap = best nyerrrrrrrrrrrrr segar mate aku tgk menu ari nie yeeeaahhhhh... Bahagia hidup aku dpt mkn best2 nie syukur Alhamdulilah tuhan bg rezki kat aku.. Jom ler kiter kongsi resepi nyer ek....


Aduhhhhhhh mengalir air mate aku tgk lauk nie xsabo nk cicah ngan sambal kicap tu ehhehhe

Bahan2

Chicken fillet
Chicken ball
Tepung kentucky
1 biji telur 
Sedikit air
Minyak

Cara2 nk masak

Masukkan chicken fillet + chicken ball dlm satu mangkuk besaq.. Kemudian letak 2 sudu besaq tepung kentucky + telur + 1 sudu besaq minyak gaulkan n perapkan dia sebentar ( kalau kering sgt masukkan sedikit air ).. Panaskan minyak n ambik bahan yg telah diperap td n golek2kan dlm baki tepung n masukkan pelan2 dlm minyak, masak sampai kuning keemasan. Biler dah masak angkat n toskan letak atas paper towel ( tuk bg minyak menyerap ), siap tuk dihidangkan ( aku tak letak garam sbb tepung kfc tu dah mmg masin, kalau xmasin siler tambah garam ek )


Nie fillet n chicken ball yg telah diperap.. Kalau korang nk buat ayam goreng kfc rangup pun camnie lah cara nyer :D..


Golek2 kan dlm lebihan tepung pastu leh goreng terus...


Nie fillet yg telah siap digolekkan ngan tepung, bebola tu pun korang golekk gak tau...


Nie hasil nyer rangup n sedappppp hehhehe..


Yg nie pun hasil nyer gak ermmmm best wooo cicah ngan sambal kicap tu yummy2 rase nyer..


Hah kalau korang nk tau sup nie aku bedal sesorang je sbb kawan aku tak mkn cendawan rugi..rugi.. Ok selamat mencuba ek kawan2 daaaaaaaaa...





No comments:

Post a Comment