Sunday 15 July 2012

Makanan menarik sepanjang minggu ;D...

Ermmm still lg lom ade mood memasak, nie sumer akibat bahana terlebey mkn mase kat Penang tu ekkeke.. So tuk mengelakkan dr blog aku nie kosong xde n3 br aku tulis lah ape yg aku makan sejak seminggu yg lepas tu... Walaupun xbyk gambar makanan yg aku ambik but kenangan menikmati kesedapan makanan2 Penang xkan aku lupakan... Senarai wajib aku makan kat sana mmg panjang Alhamdulilah sumer dpt aku perolehi walaupun ade yg terkucil muahhahhah ( konon2 perut leh terima byk tp mkn 2 tempat je dah semput ekkekekke ).. Mmg aku berterima kasih sesangat ler ngan kawan aku kat sana, bawak tempat2 yg menarik tuk mkn... Musti korang tertanya2 ek, aku nie asyik citer pasal mkn je kan, kalau korang nk tau aku mmg suker makan so kalau aku pi bercuti or kemana2 tu aku akan carik tempat makan yg best n sedap yg lain tu sbg bonus je hehhehehe... Selama 4 ari aku kat sana nie ler senarai benda harus mkn kat Penang n ape yg harus aku beli n jugak musti aku cari...

1) Mee udang sg dua ( dpt masa hari last aku cari jugak2 sbb nk mkn nyer pasal )
2) Mee udang salwa ( xdpt sbb tutup n di gantikan ngan mee udang cantik peerrggghhhh sedap xrugi mencuba tp nnt 1 ari aku nk jugak2 cube mee udang salwa nie)
3) Nasi kandar beratur ( hari pertama aku mkn yg belah tgh hari nyer n belah malam nyer aku mkn gak hehehhe mmg sedap mase tu nk jerit je go go kari go ekkekkekke )
4)Nasi briyani Tajuddin ( nie kawan aku suggest mmg sedap nasi nyer huhuhuhuh terbaek lah )
5) Roti canai jln argyll ( nie pun kawan aku suggest, dia nyer kuah kambing mmg da best lah )
6) Beli jeruk kat chowrasta ( wahhhhh naik juling aku tgk jeruk2 kat situ )
7) Pasembur n satay kat kat dataran gurney ( isk isk isk mmg best wooo ngan org nyer menari2 biler tgk potong kuih2 tu )
8) Durian balik pulau ( wahhhhhhhhhhhhhhh nie ler yg paling terbaik, xlisut, sgt fresh, sgt sedap, betul2 dtg dr ladang peeerrrgghhhhh mmg aku tak leh lupa durian balik pulau nie ohhhh udang merah 400km aku tahan bau nyer naik mabuk durian aku dlm kete ekekkekke)
9) Kacang kuda channa ( nie aku jumpe kat atas bukit bendera, kali pertama mkn mmg dah jatuh cinta sedap sgt )
10) Nasi briyani hameediyah ( Hah yg nie aku tapau mkn kat R&R, bawak bekal muahhahahha nk jugak2 mkn siap tanya kat pekerja hotel camne nk pi restoran tu hah tabahkan aku )
11) Beli mangga n jambu kat R&R ( mmg pebret aku shopping ekkeke asal ade org jual je aku berenti kalau minat aku beli hahahhahha bak kate kawan aku kalau leh sumer buah aku nk borong ekkekkekke)
12) Beli jagung manis ( nie kat cameron aku beli 5 biji RM10 je murah kan)
13) Beli bunga rose n strawberry ( mmg benda wajib beli kalau aku pi cameron )
14) Samosa ayam n sardin ( nie kawan aku suggest mmg sedap siap aku beli kuih ranggup dia but xtau nama dia but sedap kedai nie kat dgn kedai nasi briyani Tajuddin )
15) Cendol sedap ( kat chawrasta pergghhh mmg sedap but aku tak sempat nk mkn asam laksa kat situ, perut dah penuh sgt nnt nk cube gak )
16) Bawal goreng ( yg nie aku xdpt mkn sbb nk cepat balik so kempunan lah jugak )
17) Ikan bakar ( yg nie pun aku xsempat mkn sbb dia kat seberang aku xtau jln )
18) Capati sedap ( yg nie pun aku xsempat mkn xtau nk carik jln )
19) Putu perak ( yg nie ade jual kat R&R ulu bernam ermmm yg nie pun xdpt, hari aku balik tu lah yg dia tutup haiiiii lah haiiii pe lah nasib )

Hah tu ler diantara list wajib makan aku ehheheh dlm 4 ari aku habis kan sumer, bab naik badan tu xyah ckp mmg aku redha je ekkekek.. Jom kiter layan sebahagian gambar lah pulak ek. Jumpe lg dilain n3 k daaaaaaaa..



Nie ler jeruk yg aku beli kat sana tu mmg best..



Mee udang sg dua but skrg nie aku lg suker mee udang cantik lg sedap dr nie but xde gambar hehheheh..





Hah nie durian balik pulau mmg terbaek sgt2, aku xkan lupa nikmat nyer walau pun 3 biji RM77 but berbaloi ngan ape yg kiter mkn isk xterkate nikmat nyer...



Nie jagung manis aku beli kat cameron huhuhuhuhu mmg manis n sedap..



Jambu apple n strawberry ni pun aku suker ermmmm yummy2 mkn waktu ptg...



Bunga rose nie aku beli 24 kuntum RM15 je cantik kan, mmg aku pueh hati sgt2 ngan trip aku kali nie, ok lah jumpe lg daaaaaaaaaaa...






No comments:

Post a Comment