Saturday 14 July 2012

Penang, Cameron highlands, Putrajaya.... Holiday time..

wahhhhhh seminggu aku hilang dr internet hehehehhe best nyer dpt bercuti menenangkan fikiran ( cam ler tak tenang hik hik hik ).. Bergumbira aku dpt pi tempat yg mmg heaven makanan nyer kat mana lg kalau tak kat Penang hehehhehe.. Byk yg aku mkn kat sana but xbyk gambar aku ambik sbb xsabo2 nk mkn sampai je aku terus bedal xsempat nk ambik gambar ekekkeke dah lepas perut penuh br lah pasan xambik gambar lg muahhahahhahha so mana yg sempat je lah aku tunjukkan kat korang ek :D...Kali nie aku mmg pueh hati pi sana, dah ler lama bangat aku tak pi sana dpt lak jumpe kawan yg mmg dah lama giler xjumpe wahhhhhh terbaek lah !!.. Thanks kpd mamu & anne sbb luangkan masa tuk kiterorg sanggup ambik cuti gitu mekasih byk2 ek... Sumer list benda yg aku nk mkn kat Penang sumer tercapai siap dpt mkn tempat baru lg gitu adehhhhh mmg da best lah holiday kali nie..Sorry sbb lama xupdate blog, dek kerna aku masih bz dok mengelek perutku yg boroi penuh ngan makanan best kat Penang.... Moh ler layan gambar2 percutian bajet aku ke sana ek...



Hari pertama sampai aku naik feri, walaupun xtau jln aku gagahkan jugak pi cari jeti nyer ...



Permandangan dr atas feri... Cam memanggil2 je komtar tu hehehhe


Sempat gak aku nk ambik gambar feri yg berselisih ngan feri aku naik tu sebelum aku dah naik mabuk laut..



Nie hotel bajet yg aku duduk terbaek lah hotel nie, dah ler murah, bersih, cantik n baru lg lak tu mmg best...


Penat aku jejalan satu Penang dpt lak tido atas katil king wahhhhhhhhh best nyerrr kat umah aku setakat katil queen je lah....


Bilik air hotel nie simple je but bersih ya amat n mmg aku rekomen lah kat korang kalau nk carik hotel bujet but selesa nie...


Aku suker hotel nie walaupun murah, hari2 dia bg shampoo, hari2 dia tukarkan towel, hari2 dia kemaskan katil huhuhuhuhu kat umah aku sape nk buat wakkakkakkakka...  


Bilik kecik je but mmg selesa.. Aku bujet bab hotel sbb aku nk berjumba2 makan kat Penang nie ekkekekke tp mmg untung ler hotel nie siap dpt breakfast lg, Oppsss lupa lak nk bg nama hotel hehhehe, hotel nie terletak betul2 kat town Penang nama nyer Hotel Sentral Georgetown.. 

 

Siap ade safe box lg.. 


Hari kedua aku pi naik bukit bendera, merasa aku naik tren baru hehehhe ade ekon lg dulu xde, lama rupe nyer aku tak jejak kesini sedor2 dah tukar dah tren dia hehhehe..


Hah tu ler tren baru tu laju giler, xmcm dulu nyer berjanggut aku nk duk dlm tu sementara nk sampai pucak hehheheh...


Kat atas tu aku naik kete buggy pusing2 bukit bendera kalau nk jalan mati semput aku kat atas tu hahahhahha.. Ni lak tmn periuk kera, ade mcm2 jenis periuk kera kat sini dr besaq ibu jari sampai ler ke besaq lengan pun ade best woooo but xleh lama kat sini..


Hah nie ler sebab utama aku pi Penang tu, aku mau mkn durian balik pulau wahhhhhhhhhhh mmg da best lah durian balik pulau nie, fresh sesangat xde lah lisut cam durian kat putrajaya muahhahhah pueh aku mkn, nikmat nyer tak terkate rasa cam ade nyanyian je masa durian tu masuk kat mulut adehhhhh xleh lupa..


Yang kuning tu nama nyer udang merah n yg putih tu nama nyer capri, fuhhhhh mmg terbaek lah durian sana xterbanding ngan yg aku dpt kat KL nie hehheheh.. Aku siap tanya lg kat tokey durian tu kalau aku nk bawak balik KL boleh ke, dia jawab kalau dah 1 ari xsedap ler adehhhhh selama nie aku dpt durian tah bape hari punyer pun aku sental nie pulak durian balik pulak haiiiiii laahhh haiiiii 400km ( termasuk jln2 pi cameron highlands agak2 aku ler) aku tahan bau durian hambek kaw mau penin aku muhahhahhahahha....


Hari balik aku naik jambatan, behsa lah kalau aku pi Penang aku akan guna dua2 jln baik jambatan maupun feri musti cube punyer...


Masa nk balik KL tetibe lak aku teringat mee udang sungai dua ermmmmm xleh jd aku kena jugak2 carik mee udang nie.. Malam last aku pi mkn mee udang cantik kat teluk kumbar, br aku tau mee udang cantik lg sedap dr mee udang sg dua hik hik hik time kasih kpd kawan kat penang tu bawak pi mkn mee udang sedap..


Kalau kat sini aku mkn mee udang rasa nk baring2 je atas meja, udang nyerrr aduhhhhh fresh sgt2, nie mee udang sg dua 1 mangkuk nie mkn tuk 2 org RM46 termasuk 2 biji air kelapa.. Kalau mee udang cantik teluk kumbar ( aku xsempat ambik gambar sbb lapo sgt ) aku mkn yg special nyer 1 mangkuk RM22 yg behsa punyer RM12 mmg murah n sedap sbb dia pakai udang kertas yg besaq2 bukan yg kecik tauuu...

 

Sebenar nyer aku nk cube mee udang salwa but mase aku pi tu dia tutup so kawan aku suggest pi mkn kat mee udang cantik dia kate lg sedap dr mee udang salwa, tp aku xtau nk ckp ler sbb aku xpenah rasa mee udang salwa tu nnt 1 ari aku nk jugak2 rasa hehhehehhe bg aku makanan kat Penang sumer sedap2 belaka xde yg tak sedap muahhahahhahhaha... Sebenar nyer byk lg benda kiterorg mkn but xsempat nk ambik gambar sbb teruja sgt2 nk mkn biler dah licin br teringat nk ambik hehehhe... 



On the way balik KL tetibe aku tersinggah lah pulak ke tempat nie ehhehheheh maklum lah kawan aku teringin sgt nk pi sini sbb dia xpenah jejak ke Cameron highlands nie sbb mase kecik2 dia cepat mabuk naik kete so mak dia xbg pi sana dah tua bangka barulah merasa nk pi hehheheh, alang2 satu hala aku singgah la jugak...




Sempat jugak aku pi ladang teh hehehhe cantik permandangan kat sini n sejuk..


Huhuuhuuhuh melaut pokok teh, sayup mate memandang nyer ramai ek org suker minum teh ekkekkeke..


Mmg menenangkan biler dtg sini, sejuk je mate tgk pokok2 menghijau tp bab tgk tanah runtuh kiri kanan jalan seriau aku nk naik nyer hehehhe..



Cantik umah tudor lama nie kan aku rase dah buat hotel kut but aku suker pattern umah nie comey.. 


Nie lata iskandar, xsempat nk mandi manda or ambik pic byk2 sbb dah lewat ptg...


Hehehehheh sebab utama aku pi naik jugak2 cameron tu aku nk bunge rose ekkekekke murah woooo 24 kuntum br RM15 je sape nk bg hehehhe... Nnt kat n3 lain aku upload lg pic cantik2 ek... 
Daaaaaaaaaaaaa...

4 comments:

  1. Selamat pagi Delima,
    cuti-cuti Malaysia ye.... seronok sesekali pergi bercuti, tenang fikiran & rehatkan badan (tapi sampai rumah penat juga ye...) yang penting kita gembira!

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat pagi Amie hehhehe mmg penat tp best D5 mmg suker mkn hehhehhe so mmg gumbira lah D5 cuti kali nie dpt mkn sedap2 sambil tgk permandangan yg indah, pueh hati sgt2 :D..

      Delete
  2. Wah, patut lah lama menghilang. cuti cuti Malaysia sambil jalan jalan cari makan. Kami pernah makan kat sg dua tapi rasanya macam mee berkuah jer tapi mee udang salwa yang kegemaran kami tu berkuah pekat pekat. sedaaap. tapi nak cuba juga lah mee udang cantik tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hik hik hik sesekali kuar dr KL nie mmg best...Sonok cuti2 sambil jalan2 carik mkn nie... Hah tu lah tu, sebelum makan mee udang cantik D5 rasa mee udang sg dua yg sedap but sekarang tidak lg hehheheh tp D5 xsempat nk cube mee udang salwa nnt nk cuba gak lah...Gambar mee udang cantik xsempat ambik sbb terlupa dek kerna perut lapo muahhahahaha.. Tp yg penting udang nyer tu wahhhhhhh besaq n fresh gitu best woooo.. kan kan kan...

      Delete