Wednesday 25 July 2012

Puding jagung bidan terjun..

Korang musti herankan knp aku ckp bidan terjun.. Hah kalau nk tau la kan, mase tu aku n housemate tgh meeting nk mkn ape sahur nie, waktu berbuka pun dah dekat.. Aku xyah ckp ler merengek2 lapo cam mintak kat mak aku muahhahhahhaha ngade2 sungguh aku nie ekkekkekke.. Kawan aku pun ngan baik nyer pi dapur godek ape leh masak sebelum tu dia sogok aku ngan mee sedap kari huhuhu ok lah tu mkn rasuah gak  aku nie so diam jap ler mulut aku hik hik hik ( buruk perangai tul aku kalau lapo ).. So berbuka lah aku ngan mee segera, padan muka aku sbb malas sgt nk kuar carik mkn mmg tu ler hadiah tuk org malas cam aku nie muahahhahhahahha... Selalu nyer kalau berbuka kami mmg mkn simple je, xlalu pun nk mkn berat2 nie ari nie je aku terlebey mood nk mkn tu yg kawan aku hanggin ngan aku tu ( maap ek jgn marah k hehehhe )...Ok lah byk sgt dah aku membebel nie jom ler kiter layan resepi nyer ek.... Opss lupa lak resepi nie just tuk mkn 2 - 4 org je tau xnk buat lebih nnt membazir..


Hehehhe strawberry tu lebihan yg aku beli kat cameron dah naik beku aku buat ler hiasan..

Bahan2

1 cawan santan kotak
1 cawan air
1 cawan jagung dlm tin
3 sudu besaq gula
3 sudu besaq tepung kastard
secubit garam

Cara2 nk masak

Masukkan air ngan tepung kastard dlm periuk, kacau sampai tepung larut. Kemudian masukkan santan, jagung, gula n garam pastu bukak api kacau sampai adunan berkilat n xde bau tepung ( api kecik je tau n sentiasa dikacau supaya xberketul2 ). Kalau nk compom masak colek ckit n rasa... Biler dah masak masukkan dlm mana2 acuan yg korang suker n sejukkan dlm petiais n sedia tuk dihidangkan...


Hah adunan yg aku buat td dpt 6 biji nie n ade lebih ckit aku letak dlm mangkuk kecik...


Sajer jer aku pi letak air gule tu nk bg cantik konon nyer but behsa2 je gambar aku gak aduhhh xpandai tul lah aku nie ambik gambar.. 


Hah korang tgk tu berketul2 jagung ado, tu lah kelebihan biler kiter buat sendiri dr beli kat luar sana, korang leh buat sesuker hati nk lemak ke, nk berkrim ke, nk manis ke, nk tawar ke ikut suker korang ler, yg penting musti sedap lg dr beli kan kan kan.. Selamat mencuba kawan2 daaaaaaaaaaaaa...



No comments:

Post a Comment