Monday 22 July 2013

Mini cheese cake, cream puff n tartlet Class

Setelah sekian lama pasang angan2 nk pi kelas nie hah ngan bersemangat ari nie aku merelakan diri tuk pergi ke Senawang (walaupun aku nie bukan ler tau jln sgt ) menghadiri kelas membuat dessert yg best.. Kelas nie mmg menarik xrugi kalau korang nk pi tau cikgu Dessert Queen  dia yg mmg berpengalaman menghasilkan pelbagai dessert yg sedap dan menarik.. Huhuhu jauh perjalanan aku ari nie jauh rupe nyer Senawang tu xpulak aku tau kan haiisshhhh  lama aku tak menghala ke selatan sampai aku tak tau pun ader exit Senawang ekkekke, ape2 pun kelas ari nie mmg best ngan cikgu nyer yg terbaek anak2 murid nyer yg sporting sonok tul dpt beramah mesra ngan depa huhuhu walaupun pertama kali jumpe tp sumer happy jer hari tu belajar walaupun bulan puasa hehheheh.. Byk tip2 yg berguna aku dpt ari nie mekasih ler pada Dessert Queen yg tak loket mencurahkan ilmu pada hari nie kan... Kalau korang berminat nk join kelas nie korang leh pi kat link yg aku bg tu k n korang leh blajar dessert2 yg compom sedap dr situ tauuuu... Nie ler pertama kali aku hadiri kelas baking nie, huhuhuh xsangka sbb aku nie bukan ler minat sgt nk baking2 nie masak memasak leh lah ckit2 tu pun big M nyer terlalu ler byk muahahhahahha... Mana lah tau tetiba lak aku bukak kelas or ambik order tuk dessert kannnnnnn kalau ku bilang kalau ler ekekkeke... Pape pun jom ler kiter layan gambar2 menarik semasa kelas tu berlangsung ek...


Nie ler hasil perjuangan aku ari nie hehehhe siap ade tulis nama gitu ekkekke..


Hah terliur kan tgk nyer kalau korang berminat nk hadiri class leh tgk kat sini Nowwa Chocs..


Cream puff @cik gebu antara pebret aku perggghhh mengancam siut :D...


Pelbagai jenis tartlet korang leh blaja ngan cikgu yg comey nie tauuu....


Kalau korang nk blaja buat pavlova pun boleh..


Nie Cheese tart mmg da best tau...


Nie fruit tart yg mmg aku suker sgt2 siap leh berebut2 lg ngan anak aku tau sedap nyer hanya aku yg tau ekekke kalau korang nk tau leh gak kalau nk order..


Klaka sungguh aku tgk video nie ekkeke moment yg xkan aku lupe kan :D..


Ini lah kawan2 baru yg blaja sama aku, Cikgu dia yg pakai tudung kaler purple campur2 tu ..

Hah happy sgt aku ari  nie dpt berkenalan ngan kawan baru dpt blaja benda baru nk lg best dapat lak bawak balik dessert yg sedap tu fuhhh mmg mengancam sgt arrr mekasih byk2 pada teman2 n cikgu Dessert Queen.. Nnt kalau ader masa aku nk blaja dessert yg lain pulak leh lah pasni aku aku bukak kedai bakery lak muahhahah Insyaallah.. 


21 comments:

  1. Replies
    1. best Gee cikgu dia sporting sgt dessert dia mmg mengancam hehheh :)

      Delete
  2. tolongggggggggg............terlalu sedap sbb feveret iman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehhehe sedap kan nie antara pebret D5 :)

      Delete
  3. sedapppnya Creampuff ... Chenta sgt gemar intinya ... walaweii...

    sabar lah hati di bulan puasa ni ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan Chenta kan sedpa tambah2 lg kalau dimakan sejuk2 mmg perggghhh mengancam selera hehehheh :)

      Delete
  4. tulah terlepas kelas tu..huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehheh xpe Salmi lain kali leh join sekali :D..

      Delete
  5. cantik nya...kalau dpt kat saya mesti sayang nak makan:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehhehe mula2 tgk mmg sayang lama2 nk nk juga makan ekkekkek :D..

      Delete
  6. mak oiii... cantik2nya desserts tu Delima... teringin nak buat pavlova! Memang berbaloi2 cari ilmu sampai ke Senawang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg berbaloi Amie, byk tips2 yg D5 dpt mmg best lah heheheh akhir nyer sampai juga D5 ke situ ekekekkek....

      Delete
  7. nak cream puff :))) salam kenal ..jemput follow kembali :))

    ReplyDelete
  8. Semuanya menarik tumpuan mata kakak tau.
    Kakak suka cream-puff tu. Kalau ke season selalu kakak beli aje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan akak hehhe tu lah tp pi class sbb D5 teringin buat sendiri tah tahun biler lah nk buat hehhehhe....

      Delete
  9. Salam. Lepas ni DZ boleh buka bakery la ye? best kan belajar buat kuih2 begini. Kakpb pernah juga pergi kelas tapi kakpb tak buat utk niaga. Rasa rugi pulak. Nak buat benda ni semua kena kuat semangat dan ada angin rajin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kakpb.. Hehhehhe klau ku bilang kalau ler susah gak nk baking2 nie kena ader minat kalau tak mmg xjd ler kan :D...

      Delete
  10. Nmpak sedap!
    Btw, follow sini #361 ;)

    ReplyDelete
  11. Selamat Hari Raya Aidiladha Diela..

    ReplyDelete