Wednesday 14 August 2013

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin :D..

Fuhhhh masih x terlambat lg aku nk ucapkan selamat hari raya buat semua kawan di alam maya aku nie kan.. Maaf kerana terlambat mengucapkan nyer ek.. Sebenar nyer tahun nie raye ku xbape nk meriah maklum ler housemate n aku n anak2 ku xbape nk sihat termasuk mak aku pun xbalik nk beraya kat sini so automatik nyer raye ku nie di sambut ngan behsa2 jer, xde lauk raye xde menu special but aku bersyukur masih ader rezki tuk aku :D... Di kesempatan ini aku nk mengucapkan selamat hari raya dan maaf zahir batin jika ade terkasar bahasa, tercuit hati terkasar perbuatan kat korang or sesape saje kat sini ek harap di ampun kan... Hari nie aku nk kongsi ape yg aku hidangkan tuk raya aku kali nie k.. Aku doa kan semoga raya kalian meriah n berbahagia bersama sanak saudara k... Jom lah kiter layan gambar2 raya n juadah raya aku tahun nie k...


Hah raye ke-6 baru aku dpt beli daun ketupat nie heheh mujur ade yg masih jual lg kalau tak kempunan aku nk mkn ketupat kan (but lom siap masak pun lg muahhahhaha).. Istimewa nyer tahun nie aku dpt blaja buat mcm2 jenis ketupat (aku cuma tau buat ketupat bawang jer sebelum nie) yg aku baru blaja, ketupat satay, ketupat petak n yg satu tu aku terexcident lak buat nyer akku nama kan ketupat bantal hehhe... Sumer nie aku blaja ngan housemate aku n kat you tube ha jgn main2 tau blaja anyam ketupat kat internet muahhahaha....


Hah nie ler hasil pembelajaran ketupat kat you tube.. Ketupat jantung yg fuhhhhhh mmg mengancam jiwa nk blaja nyer susah woooo siap mengalir air mate geram xlepas2 nk buat nyer akhir nyer berkat kesungguhan berjaya gak aku buat ketupat jantung pertama ku ni tauuuu :D...


Ok nie pulak lauk malam raya aku... Ikan rebus air asam jer makan ngan nasi kosong.. Nnt aku share cara2 k buat nyer k (walau pun aku tau korang musti dah tau nyer hehehhe).. Mmg simple but sedap tau... 


Hari raya pertama no rendang, no ketupat, no lontong no no no no menu raya uhuk... Nie je yg termampu tuk makan.. Bubur nasi kosong makan ngan ikan bilis goreng garing2 ngan telur masin but aku bersyukur ader gak rezki nk makan.. Bukan aku xleh nk masak menu raya but kesian kat housemate aku kang masak xpdt makan kang terliur lak kan tambahan pulak aku xbape nk sihat so kite berdua layan lah tekak ngan menu simple nie... Menu nie berterusan dan di selang seli kan ngan menu mamak (klau xlarat nk masak heheh)..


Hah akhirnya setelah melangkau raya ke-7 baru lah dpt menu ala2 hari raya.. Maklum lah masing2 dah ok ckit n teringin sgt2 nk makan lauk raya kan.. So ngan best nyer dpt lah makan rendang kerang (nnt aku kongsi gak resepi nyer ek jgn risau) bersama ngan nasi kosong perggggghhh mmg berselera kami makan, almaklum lah kan bile tgk kawan2 lain post gambar2 menu rasa memasing telan air liur je sambil2 menyabarkan diri hehhehe..


Ok tu je rlah yg aku nk kongsi kan bersama korang hari nie.. Yg nie gambar raya anak2 aku heheh dema pun nk gak raya siap posing manja gitu .. Ok lah kawan2 jumpe lg di lain N3 k.. Selamat hari raya maaf zahir dan batin muuuuuaaahhhh kat korang semua :D daaaaaaaaaaaaaaa...










8 comments:

  1. Akk pun tahu anyam ketupat camtu. Lorr x balik ry ke. Siannye. Salam aidilfitri ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak xbalik akak hehheh... Salam aidilfitri tuk akak juga :D..

      Delete
  2. salah satu kekurangan SK adalah gagal mengayam segala macam ketupat yang menggunakan daun kelapa, huhuhu...

    Selamat Hari Raya, D5.. maaf zahir & Batin ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. D5 pun blaja kat you tube jer muahhahahha .... Selamat hari raya maaf zahir batin tuk se sekeluarga jugak k :D...

      Delete
  3. alahai.. teman ternampak kucen comey kat situuu.. cuteee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehheh thanks...Tu ler anak2 D5 hehhehe tu sebahagian jer :D...

      Delete
  4. Ketuppat jantung je kita belum lulus tapisan keutuhan hahahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehheheh Amie kat you tube ader ajar cara2 nyer D5 pun blajar dr sana hahahhahha :D...

      Delete