Saturday 17 August 2013

Daging Goreng Dengan Kentang

Salam kawan2.. Nie aku nk kongsi sama korang menu dah lama dah aku buat tuk sahur hari tu but xsempat nk post kat sini... So biler dtg mood nk update blog nie aku pun post lah menu nie.. musti korang rasa kan blog aku nie menu nyer byk yg simple jer kan tak byk yg gah2 or special2, klu korang nk tau nie ler makanan pebret aku yg simple2 ajer :D...Sesekali arrr tekak nie nk mintak yg bukan2 baru ler terkeluar menu special ckit hehheh.. Xpe lah yg penting inti pati yg aku nk sampai kan, tuk menyumbang idea masakkan harian dan juga memanjang kan ilmu yg berguna dengan kawan2 maya aku nie.. Mekasih kepada kawan2 lama dan baru dalam blog aku nie tanpa sokongan korang xde lah meriah blog aku yg picisan nie kan heheh mekasih byk2 sayang korang sumer muuuaaahhh.. Ok lah xmau bebel panjang2 jom kiter layan resepi nyer ek..


Ermmmm makan ngan nas panas2 curah ngan kicap perggghhhh mmg best wooo ngan rasa rangup2 daun sup nyer fuhhh......

Bahan2


1/2 kilo daging 
(dihiris nipis dan gaul kan dengan garam n serbuk kunyit seperti dalam gambar)
3 biji kentang (dipotong kecil seper dalam gambar)
5 batang daun sup ( dihiris halus)

Cara2 nk masak



Mula2 korang goreng kentang tu sampai kuning keemasan seperti dalam gambar da toskan.. 


Pastu korang goreng daging sampai air daging tu kering lebih kurang 5 minit xyah garing tau seperti dalam gambar dan toskan..


Kemudian satu kan kentang, daging dan daun sup dalam periuk gaul kan rata (kalau nk senang tutupkan periuk tu n ape lg korang goyang2 kan jer ).. Siap tuk dihidangkan...


Mudah kan kawan2 selamat mencuba daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....






10 comments:

  1. A'ah... senang dah sedap ni D5. Dah pouas makan kari/rendang bagai du Hari Raya kita tukar menu ini mesti sedap kan:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu akak heheh kiter lari ckit dr menu raya kan kan kan :D...

      Delete
  2. banyak2 menu daging memang sedap sangat kalau goreng saja Delima, suka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Amie hehehhe lauk simple yet sedap kan :D .....

      Delete
  3. yang simple2 ni husband SK suka tau d5... tenkiuuuuuuuuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yw SK hehheh nnt dah masuk dalam periuk bg dia berkuap lg sedap hehhehe :D...

      Delete
  4. waaaaaaaaaaaaa.. menu yg mudah n nampak sedapp.. ini mendatangkan idea untuk teman masak hari ni.. thanx yea.. heeeee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg mudah dan ringkas sesuai tuk org bujan hehhhe :)...

      Delete
  5. mudah jer yer...asyik2 rendang jer...sekali2 goreng camni sedap jugak kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Bunda sesekali nk hilang kan jemu :)

      Delete