Thursday 6 December 2012

Bila....

Bila hati ini sunyi kekadang terpk juga saat bersama yang tersayang kan... Sorry ek kawan2 hari nie aku luar dr tajuk.. Saje aku nk luah kan apa yg tersirat.. Kekadang dunia nie mmg tak adil kan .. memang tak dinafikan sumer org nk yg cantik xmau yg gemuk.. xmau yg hitam .. xmau yg cacat isk byk lah ko nyer xmau kan ... But bg aku pesalah nyer kiter menghargai je ape yg menyayangi kiter kan tanpa sempadan ye tak.. Zaman sekarang sumer jd ukuran kan nk yg hensem, nk yg cantik, nk yg ade duit, nk yg ada harta, bis tu yg kurang dr segi tu sumer nk campak mana kan... Biler pk kekadang aku nie pun sama gak nk memacam xsedor kan ke diri bak kate mak aku ler.. But bila dipk kan balik sebenar nya sumer tu tak penting bukan sumer tu menjadi ukuran untuk kiter bahagia kan kan kan... Biler tang tang camnie teringat pesanan mak aku,  camne kaya pun , camne berduit pun org tu kiter carik jer sumer tu sendiri org tak leh nk kate ape kat kiter org tak leh nk buat kiter sesuka hati kiter ermmmm mmg betul pun aku mmg pegang kata2 mak aku nie... 1 lagi camne cantik pun, camne muda pun camne hensem pun, camne kurus pun camne gemuk pun 1 hari akan hilang gak sumer tu so kiter accept je sesapa pun, walau bagaimanapun keadaan nyer yg penting keikhlasan hati tu bukan atas2 sebab2 lain.kita ikhlas terima org In Shaa Allah org juga akan ikhlas terima kita seadanya . Dalam hati berdoa jgn ler mak aku tanya biler aku nk kawin muahahhahahhahhaha, kalau ade jodoh ade lah ek mak tuhan tu ade kan dia yg tentukan jgn tanya lg ek hehhehe...Lg pun xde sape nyer nk anak mak yg xlawo dah ler gemuk, hitam lak tu muhahahahha cukup sumer sifat wakkakakakkak... Bg aku aku happy je camnie tak terikat n terkongkong ngan sape2.. Bg aku benda yg paling penting tuk aku jaga ialah anak2 aku dan mak aku tu je benda yang paling berharga dalam hidup aku ermmmmm korang musti tertanya2 kan knp aku lom kawin but ade anak kan hehheheheh kalau korang nk tau aku ade anak2 kucing yg amat aku sayangi.. Anak2 aku yg sentiasa bersama aku walau dalam susah or senang.. Yang setia bersama aku di kala sedih or gembira n aku happy mempunyai anak2 seperti meraka I love u all anak2 ku muuuaaaahhhh...Kalau korang nk tgk anak2 aku leh ler korang godek N3 lama2 aku k.. Hah tu lah serba sedikit luahan hati aku nie mlm nie..Ada masa nyer aku terasa sunyi but anak2 aku xkan biarka aku sendiri musti ade je keletah2 comey yg dema nk tunjuk hehhehe terhibur aku setiap hari .. Bg korang diluar sana tu jgn pk byk sgt ek kiter berserah je kat tuhan sumer yg berlaku ade hikmah nyer sumer rezki dtg nyer dari tuhan so kiter bersyukur je lah ngan apa yg ada k.. Kiter kena ingat biler kiter susah ade org lg susah dr kiter n bila kiter sunyi ade org lg sunyi dr kiter so marilah sama2 kiter belajar bersyukur ngan nikmat tuhan yg kiter ada sekarang kan... Ok lah kawan2 cukup lah aku merepek pepagi nie ek nnt kter jumpe di lain N3 k resepi akan menyusul biler aku dah pindah umah baru sekarang nie aku bz sgt2 nk kemas apa yg patut so xde masa nk masak2 nie jumpe lg k daaaaaaaaaaaa...

4 comments:

  1. Alahai Delima.... syukurlah kita dilahirkan sempurna, sihat walafiat tanpa cacat cela... apa yang Delima sebutkan di atas tu sebenarnya kehendak manusia (kerana mereka berhak memilih), tapi antara keperluan dan kehendak sudah semestinya keperluan yang diutamakan. Pernah Kak Amie terbaca.... Allah beri apa yang kita perlu, tapi Allah tak beri apa yang kita mahu kerana Dia Maha Mengetahui... yang penting, orang terima kita seadanya... itulah yang dinamakan jodoh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Amie d5 bersyukur sgt2 ngan apa yg D5 ada sekarang cuma bila masa2 tertentu kiter sedar kekurangan diri nie :D..

      Delete
  2. D5, cantik tu subjektif dan terletak di mata masing masing. Jodohkan di tentukan Allah. Bila sampai masanya pasti ada. Insya Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Azie.. Jodoh dan pertemuan semua tu di tangan tuhan kita just merancangkan kan.. Mekasih Azie.. :D

      Delete