Monday 1 October 2012

Pertandingan first time dlm seumur hidup, MyChef Blog Challenge ..

Syukur Alhamdulilah, semua nyer telah tamat. Bertempat di Rebung restoran semua 12 finalist berkumpul untuk mengetahui siapa kah the winner bg setiap katagori. Kalau ikut kan aku kann, mmg aku dah putus asa biler tgk hidangan aku yg sejuk n nampak huduh tu, hati dah panas rasa nk campak je but aku tabahkan hati buat gak ler hidangan tu. Di sebab kan team MyChef yg mesra2 belaka dan event yg agak santai kurang sikit ler nervous aku nie. Gembira biler penyertaan kiter di hargai dan dinobatkan sebagai pemenang. Terima kasih tak terhingga kepada MyChef yg telah menganjurkan pertandingan MyChef - gourmet blog challenge dan memberi aku peluang tuk menjadi juara dlam kategori Chef Liza dengan penyertaan aku Chicken mini quiche. Manakala hadiah saguhati dalam kategori Dato Chef Ismail  dengan penyertaan aku Pizza semur daging betawi. Terima kasih juga pada Salmi Khairil yg telah mengajak aku menyertai pertandingan ini dan tahniah juga kepada Salmi yg telah menjadi juara dalam kategori Chef Zam. Terima kasih juga pada KKIDA yg telah memberi penerangan lanjut tentang pertandingan ini. Xlupa juga pada kawan2 dan mereka yg telah like gambar2 masakkan D5 termasuklah kak long aku, rakan serumah dan juga adik aku yg byk membantu aku dalam menjayakan semua nie, Love u all soooooo muuuchhh muuuuuuaaaahhhh.. Kalau korang nk tgk semua penyertaan aku leh tgk kat sini MyChef Blog Challenge  . Moh ler kiter layan gambar2 event semalam ek..


Hah nie ler Chicken mini quiche yg dpt tempat pertama tu hasil gubahan dr chicken makhani signature dr Chef Liza. Resepi nyer korang leh tgk kat sini Chiken mini quiche


Pizza semur daging betawi nie aku dpt hadiah saguhati signature dr Dato Chef Ismail , syukur Alhamdulilah juga2 mekasih team MyChef yg sudi memilih D5 nyer hidangan :D. Resepi korang leh tgk kat sini Pizza semur daging betawi



Gambar bersama ngan KKIDA dan sebahagian dr bloger yg dtg. 



CEO MyChef sedang bg ucapan, yg kat sebelah tu deco yg aku buat.



Yg nie gambar hasil hidangan dr semua peserta mengikut kategori Chef Zam, Chef Florence, Dato Chef Ismail dan juga Chef Liza. 


Yg nie paling best, aku dpt ambik gambar ngan Chef kesayangan aku Chef Florence & Chef Liza, i love u sooo muchhh muuuaaahhh..


Gambar bersama Zatur, Chef Florence, Delima Zamrud, Chef Liza dan juga Kak Long aku.


Celebrity Chef yg sedang bg komen tentang hidangan yg dihasilkan, Walaupun ade teguran yg menghiris hati aku ( dah naik sebak dlm hati ) tp aku terima teguran tu sbg panduan di masa depan ( malu xyah ckp ler rasa nk sorok muka ngan pinggan je, mujur air mate aku xsempat kuar ). Dalam hati aku menjerit " aku bukan chef ternama lah, aku just tukang masak amatur tuk mkn sendiri2 je haiisshhh xblaja pun tentang2 kulinari nie, cuma buat sehabis baik tuk pertandingan nie" isk isk isk sebak aku, maklum lah org kg cam aku nie mana nk tau cara2 hidang hotel 5 star nie kannnnn.. Ermm Abg yg pakai baju kotak2 kat belakang tu ler yg tlg aku tunjuk jln pulang hehheh tetiba tersesat lak kat kl, org kg lah kate kan, mekasih ek..


Masa diumumkan sebagai pemenang aku leh blur hehehhe sakit kepala masa tu (hati pun masih sebu2 seday) but mujur CEO MyChef tlg angkat  kan microwave tu, berat woooo dan juga Abg K yg memeriahkan suasana, mekasih ek bebanyak. 


Gambar bersama2 pemenang2 setiap kategori dengan Chef masing2 termasuk lah CEO MyChef. But Chef Dato Ismail xde :(.. Kalau ade musti lg meriah kan..


Bergambar bersama2 semua 12 finalist MyChef blog challenge. 


4 org winner pd malam itu, tahniah kepada semua pemenang anda sumer sgt kreatif :D..


D5 ngan hadiah yg dpt mlm tu best nyerrrr rezki anak2.


Dpt gak apron yg siap di tandatangani oleh semua Celebrity Chef, kecuali Dato Chef Ismail yg xdpt hadir.


Hah hambek kaw penuh peti ais aku ngan produk MyChef  hehheh kendurik sakan aku ( tetiba peti ais org bujang nie penuh lak ) ekekkekkkeke..


Hadiah2 yg aku dpt dr MyChef blog challenge. Mekasih bebanyak ek Mychef.


Bagi sesapa yg belum lg mencuba produk MyChef nie korang musti cuba aku paling suker resepi Chef liza, Chef Florence dan resepi Dato Chef Ismail, mmg terbaek lah.. Sedap xperlu nk tambah apa2 lg panaskan dan boleh makan terus. Resepi Chef Zam ok gak lah bg yg suker kelainan. Resepi Chef Florence aku belum penah cuba lg ialah resepi " Ikan gerang asam "sbb merata aku carik xjumpe2 sampai sekarang, aku look forward sgt2 nk cari resepi nie aku tau pasti sedap punyer. Ok kawan2 jgn lupa mencuba produk MyChef nie ek daaaaaaaaaaaaa..




15 comments:

  1. Tahniahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!! Syabas!!!! terbaikkkk!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mekasih Sha love u muuuaaahhh, Br je td pi Alamanda pi MPH jumpe buku Sha n beli best2

      Delete
  2. Tahniah!!! Saya pun rasa komen chef yg tu mmg terlebih dan agak mengguris hati peserta.. Come on la kan, majlis di buat dlm suasana santai je, yg masuk pun bukan chef professional cuma chef at home je.. Dari deco zaman perang, daun selasih sponsor sampai la ke roti xcukup naik rasanye xpatut la sampai cam tu.. Agaknye die lupe yg finalis2 tu sumer pun mungkin peminat die gak, org besar hati kan masak dari rumah nak kasi chef pujaan hati rase masakan kiter.. hehe.. But, who am i to say anything kan, i'm not the big shot chef! Just my two cents je la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mekasih En. Zach.. Ermmm xpe lah D5 terima je teguran tu sebagai panduan di masa hadapan. Walau hati agak terguris tp cukup terhibur ngan team MyChef yg mesra paling best Abg K yg memeriahkan suasana. Yg penting mlm tu mmg happening sgt2 sumer tu atas usaha gigih team MyChef dan semua yg hadir :D..

      Delete
  3. Tahniah! Tahniah Delima! Tentang hati yang terguris tu biarlah jadi kenangan, maklumlah yang komen tu tak duduk di tempat D5, jadi dia tak faham perasam D5 tapi kalau dah menang begini ni kira hebatah D5..bestnya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mekasih Amie hehhe D5 terima ngan hati terbuka cuma behsa lah manusia mudah terasa kan.. :D.. Teguran tu akan manjadi perangsang tuk D5 membuat yg lebih baik dr sekarang Insyaallah :D..

      Delete
  4. TAHNIAH..MMG BAGUS PERTANDINGAN INI..SILA LAH DTG KE BLOG SY..http://ajax85.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. ..hi dear...your blog will b 1 of my feveret..nnt nk try resepi2 kt cni ek...tq.....:-)

    -nana azlina-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Nana for ur visit, cubalah resepi2 D5 ek.. Nnt bg feedback ek kalau2 ader kekurangan or Nana ada idea bernas leh kiter kongsi2 bersama :D.. D5 pun masih belajar lg hehhehe bukan pro sgt masak :D..

      Delete
  7. Wahhh ... macamana Chenta xtau ni ...

    huhuh tahniahhh .. & selamat berkenalan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. D5 pun muler xtau hehheh ade org ajak :)... Mekasih Chenta salam perkenalan juga MUuuaahhhhh....

      Delete