Monday 13 August 2012

Pizza semur daging betawi myChef

Sahur kali nie aku makan ala2 western gitu, menu aku ari nie pizza semur daging betawi myChef. Pizza nie aku olah dr resepi semur daging betawi myChef signature dr Dato' Chef Ismail. Aku suker ngan rasa semur daging betawi nie sedap, compom musti mak aku pun suker punyer.. Nanti aku nk cari gak resepi yg lain dr Dato' Chef Ismail nie seperti ayam kalio dan juga gulai udang serai errrmmm biler tulis nie rase terliur pulak xsabo aku nk cari nyer.. Masa panas kan nie, meriah umah aku ngan bau nyer yg harum tu, cian jiran2 aku ek hirup bau jer dr luar ekkekekke... Kekadang biler waktu sahur nie ler yg kiter nk masak benda mudah dan ringkas. Produk  myChef nie ler yg amat sesuai, hanya perlu panaskan n makan begitu saja pun sedap kalau nk olah untuk buat resepi lain pun sedap bak kate mak sumer nyer sedap lah ( aku tak tipu bulan puasa xleh menipu, kalau sedap aku ckp sedap). Ok lah jom kiter layan resepi nyer ek...


Ermmmm yummy yummy nampak kan :D..

p/s <----- plzz like gambar D5 LIKE KAT SINI thanks atas sokongan anda.

Bahan2 ( hidangan untuk 2-3 orang )


1 kotak semur daging betawi myChef
1 keping tortilla
1 biji cendawan butang ( di hiris nipis )
5 biji cherry tomato ( di belah dua )
Serbuk paprika
Beberapa keping daun bayam ( di layukan atas pan tanpa minyak )
Cili dan bawang untuk hiasan.
Cheese untuk topping 

Cara2 nk masak


Layukan daun bayam tanpa minyak n ketepikan.


Letak kuah semur daging betawi diatas tortilla dan ratakan ke seluruhan tortilla seperti dalam gambar.


Taburkan sedikit cheese dan ambil daging semur betawi susun atas tortilla seperti dlam gambar.


Susun cendawan, cherry tomato, cili merah, bawang n bayam seperti dlam gambar n last skali taburkan sedikit cheese untuk topping pizza.


Bakar pizza dlam oven 200c selama 7-8 minit sampai cheese cair, Keluarkan dr oven dan siap tuk dihidangkan..


Ermm tempting tak korang nk cube hehehhe, moh ler ramai2 cuba myChef nie..


Xsampai 15 minit je korang dah leh makan pizza nie.. Lagi cepat dr korang nk order pizza tau hehehe..


aku dah cuba, korang bila lg nk rasa kesedapan produk myChef nie. Selamat mencuba kawan2 daaaaaaaaaaaaaaa...







No comments:

Post a Comment