Saturday 11 August 2012

Roti Jala Berlauk MyChef..

Tadaaaaaaa hehhehe nie resepi olahan aku yg kedua :D, roti jala berlauk beef keema masala myChef. Hari nie still lg aku gunakan resepi beef keema masala hasil tangan Chef Liza.. Produk myChef yg aku guna nie mmg sesuai kalau dibuat hidangan tuk berbuka or dikala emergency kalau tetamu dtg tp kita xsempat nk masak.. Memang mudah n cepat nk siap kan nyer, just keluar kan dr peti ais, panas kan n siap tuk diolah hah mudah n senangkan so pasni aku xde lah hidang roti kering je kat tetamu ekkekkekke... Setelah aku mengenali produk myChef aku rasa happy sangat2 sbb memudah kan kerja harian aku n menjimatkan masa tuk menyediakan bahan2 nk masak.. Pasti lepas nie aku akan promote kat mak aku suruh dia bawak balik ke saudi n kenalkan kat kawan2 dia, hilang ler sikit rasa rindu makanan Malaysia ye tak hehehe...Ok lah meh kiter layan resepi nyer ek.. Jangan lupa vote D5 Like kat sini ek, thanks kawan2.


Waaahhhhh menarik xyah dah nk buat kuah kari tuk cicah2 hehehhe.. 

p/s <------- plzz like gambar D5 LIKE KAT SINI thanks atas sokongan korang..

Bahan2 roti jala ( hidangan untuk 4-5 orng )



1 cawan tepung gandum
1 cawan air
1 biji telur
Sedikit serbuk kunyit untuk kaler
1 sudu kecil minyak
1 sudu kecil gula
 Garam secukup rasa.

Bahan2 inti 


1 kotak beef keema masala myChef
1/2 cawan sayur campur frozen
1 sudu kecil butter + 1 sudu kecil minyak + daun pandan ( digunakan untuk melenser kuali )

Cara2 nk masak.


Panaskan beef keema masala ikut arahan kotak n masukkan sayur campur dan masak sampai betul2 kering , sejukkan. Aku xde microwave so aku masak atas dapur je..




Blender sumer bahan2 nk buat roti jala n sesuai kan rasa nyer.. kemudian panas kan kuali n jala seperti dalam gambar ( kalau bolleh jalakan roti rapat2 supaya inti xkeluar ).Bila permukaan atas roti dah agak masak sapukan dengan daun pandan yg telah dicelup dgn campuran minyak n butter.. Roti jala yg sedia diangkat, kita leh tgk bahagian tepi nyer berpisah dr kuali.


Terbalikkan roti jala atas pinggan dan letakkan sesudu besar inti kat atas nyer n gulung seperti biasa cam dlm gambar di atas.. Ulang prosen sehingga inti n adunan roti jala habis..



Ini lah hasil olahan kali kedua aku, korang bagaimana?, jom lah join n meriahkan lg peraduan nie..


Mmg sedap n cepat nk masak menggunakan produk nie, kawan2 ape lag moh ler cuba jugak.



Ermmm jimat masa aku nk buat kuah.. Sekejap je aku masak tuk berbuka td. Selamat mencuba kawan2, jgn lupa ek vote D5 Like kat sini thanks daaaaaaaaaaa...

4 comments: