Saturday 11 August 2012

Shepherd's Pie Masala Mychef

Akhir nyer hati aku terbuka nk sambut cabaran dr kawan2 aku hehehhhe.. Xsangka aku masuk gak myChef gourmet blog challenge nie, sumer nyer bermula ngan seorang blogger Salmi Khairil yg ajak d5 tuk sertai peraduan nie n rase cam berminat lak :D... Pastu yg menambah lg rasa ingin menyertai peraduan nie biler tgk n3 Kkida , nampak sungguh sedap hasil olahan resepi dr produk myChef dr Kkida tu.. Kreatif sungguh Kkida punyer resepi bun sedap n Salmi nyer resepi epok-epok, yg menggunakan base dr produk myChef  yang telah di olah :D, tu ler sebab aku nk gak ler cuba produk nie juga, sambil2 cuba2 nasib dlm peraduan nie hehhehe... Tuk pertama kali aku cuba myChef nie, aku tak sangka mmg sedap sungguh aku tak tipu punyer.. Produk myChef nie mmg sesuai ler tuk org2 bujang cam aku nie yg mmg terkenal ngan malas masak nyer ehhehhehhe n juga sesuai gak tuk org yg berkeluarga tp busy. Xrugi kalau mencuba produk nie, nilai harga nyer sepadan ngan quality yg kite dpt, cam makan masakkan sendiri je mmg sedap n best arr lg pun cara penyediaan nyer cukup mudah aku suker!!!!.. Moga2 aku layak lah jd peserta dlm peraduan nie hehehhe maklum ler aku nie bukan ler pandai masak sgt cume tau cube2 je muhahahhahhaha... Sambil2 tu aku leh arr berkongsi idea ngan korang resepi2 mudah n senang cam motto behsa aku arr ' masakan org bujang' hehhehe.. Sape2 yg berminat nk menyertai peraduan nie leh tgk kat sini ek myChef gourmet blog challenge. Ok jom ler kiter layan resepi ari nie ek.. Opss lupa lak aku nk ckp, arinie resepi pertama olahan ku ia lah shepherd's pie masala myChef , aku gunakan beef keema masala special dr Chef Liza terbaek lah!!.


Aduhhh terbaek ah resepi dr Chef Liza errmmm yummy yummy tau, rugi kalau tak cuba..

p/s <---- plzz like gambar D5 LIKE KAT SINI thanks atas sokongan korang.

Bahan2 ( hidangan untuk 2 orang )



1 kotak myChef beef keema masala 
1 biji kentang 
1/2 ulas bawang putih ( dicincang halus )
1 sudu kecil butter
1 sudu besar susu segar
3 sudu besar air rebusan kentang
Cheese untuk topping
Garam n lada sulah secukup rasa..

Cara2 nk masak

Mula2 aku panaskan keema mengikut arahan di kotak 
( aku xde microwave so aku panaskan atas hot pan )


Kentang di rebus dengan garam sampai empuk..



Setelah kentang empuk, lenyek2 kan kentang dengan garpu masukkan sekali butter dan  bawang putih. Kemudian letakkan susu dan air rebusan mengikut kadar kelikatan yg korang suke. Bila sumer bahan dah bersatu rasakan dengan garam n lada putih..


Masukkan keema dalam mangkuk keserol n ratakan, Pastu ratakan kentang lenyek td diatas keema seperti dlm gambar.. Taburkan cheese untuk topping n garu2 kan permukaan dia supaya senang nk brownkan..


Bakar dalam oven dengan suhu 180c hingga bahagian atas pie warna kuning keemasan, lebih kurang 30 minit. Siap tuk dihidangkan..





Hasil olahan pertama aku hehheheh, hidangan myChef nie adalah hidang sihat, 1 serving keema masala nie cuma 100 kalori sahaja tp kalau yg aku buat nie xtau ler bape lak kalori nyer hehhehe..


Ermmm semangat aku nk masuk peraduan nie ekkekekekke tunggu resepi seterus nyer nnt ek..

 

p/s ------> Pada kawan2 tolong like kat D5 punyer link kat sini ek thanks.. Selamat mencuba kawan2 daaaaaaaaaaaaaa...











2 comments:

  1. Wah resepi yang menarik.. Good luck ye.. Anda memang kreatif.. Terima kasih kerana datang ke blog saya.

    ReplyDelete
  2. Jom lah masuk n meriahkan lg peraduan nie hehehhe.. Thanks ek sudi melawat ke blog D5 :D..

    ReplyDelete