Monday 13 August 2012

Mee raja kon loh myChef

Hah resepi nie tercipta sbb masa aku buat nasi click sini tadi, Aku tengok kuah dia byk lg lebih so rasa sayang pulak aku nk buang. Ngan best nyer aku godek2 ler almari stock aku tu, last2 aku jumpe mee raja, waaaaahhhhh bersinar2 mate aku hehehhe.. Mee raja nie sama ngan mee suah, beza nyer dia ade telur so rasa nyer cam mee wantan gak lah.. Aku guna kuah ayam pongteh myChef signature dr Chef Florence. So aku bahagikan 2 ketul ayam tuk mee nie hehheheh 1 kotak aku leh buat dua menu wahhhhhh jimat2 ekekkeke... Ok lah jom layan resepi nyer ek..


Korang tgk tu.... Nalla punyer sedap mee kon loh aku hehheheh..

p/s <------ plz like gambar D5 LIKE KAT SINI thanks atas sokongan korang..

Bahan2 ( hidangan untuk 1 orang )


1 ketul mee raja
1/2 cawan kuah ayam pongteh
3 titis minyak bijan
1 sudu kecil kicap pekat
1 sudu kecil kicap masin
Sayur bak choy untuk hiasan ( di celur )
1 biji telur ( goreng mata kerbau )

Cara2 nk masak


Celur mee dan tos kan, letakkan dlam manggan ( mangkuk rupe pinggan muahhahhaa )




Campurkan kicap masin, kicap pekat dan minyak bijan kedalam kuah ayam pongteh dan gaul sebati.. Tuangkan ke atas mee dan gaul rata.


Hias kan dengan telur mata kerbau, sayur dan juga isi ayam pongteh td, seperti dalam gambar..


Aku suker kalau telur tu xbape nk keras, bile nk makan aku pecahkan n gaul sekali ngan mee dan ngap terus masuk mulut huhuhuhu terbaek lah rasa dia...


Ok mudah kan kawan2, selamat mencuba daaaaaaaaaaaaaa...





11 comments:

  1. Sukanya telur style gitu... sedap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan... hehehehe but xleh selalu nnt kolestrol naik kepala, kalau masak megi pun suker camtu pastu pecah kan n gaul ngan mee dia makkkkk aaiiii sedap nyer yummy yummy :D..

      Delete
  2. nampak style walaupun simple

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ty suzana.. Nnt cuba yg nie lak ek..:D mudah kan resepi yg D5b bg ekkekke :D..

      Delete
  3. Salam, nk tnye mee raja tu bleh dpt kat mne ye? Pliss mntak tlg sgt reply wpun entry ni dh agak lame... :) yanathalia8@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kekadang dia tak tulis mee raja but dia tulis mee suah ke hape lebih kurang camtu lah dik klu xde kat giant adik carik kat tesco ek semoga berjaya mencari nyer :D..

      Delete
  4. Salam, nk tnye mee raja tu bleh dpt kat mne ye? Pliss mntak tlg sgt reply wpun entry ni dh agak lame... :) yanathalia8@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam dik heheh mee raja tu akak beli kat pasar borong selangor.. Klau kat giant pun kekadang ader adik tgk kat bahagian mee kering..

      Delete
  5. Salam kak... pasar borong selangor kat kedai mana...??? Saya selalu ke situ.... tlg kak...

    ReplyDelete
  6. Salam kak... pasar borong selangor kat kedai mana...??? Saya selalu ke situ.... tlg kak...

    ReplyDelete
  7. Salam kak... pasar borong selangor kat kedai mana...??? Saya selalu ke situ.... tlg kak...

    ReplyDelete