Monday 13 August 2012

Baked rice chicken pongteh myChef

Hari nie aku buka puasa ngan menu nie, baked rice chicken pongteh, resepi yg aku olah dr produk ayam pongteh myChef signature series dr Chef Florence. Tercapai gak hasrat aku nk buat nasi nie, but disebab kan aku xde mangkuk clay pot tu so aku tuko je lah ngan mangkuk keserol n bakar nasik tu dalam oven hehhehe best kan idea aku ekkekekke...Aku agak terkilan xdpt 1 lg resepi dr Chef Florence nie, pueh aku cari merata xjumpe2 gak isk isk isk xpe aku akan cari jugak2 ikan gerang assam myChef tu nnt tunggguuuuu.... Kepada kawan jgn lupa ek sokong D5 ngan klik like kat gambar hasil olahan D5 tu ek ty ;D.. Ok lah x membuang masa jom lah kiter layan resepi nyer ek.. Terima kasih myChef kerana resepi mu, aku jd org yg sgt kreatif dlam bidang masakan nie hehhehe ( tuk aku n kawan aku ler hehehhe mungkin bg org lain idea aku nie behsa2 je kut ), i love myChef muahhh muaahhh muaaahhh..


Huhuhuhu sedap sungguh nasik nie yummmy yummy tau..

p/s <----- plzz like gambar D5 LIKE KAT SINI thanks atas sokongan korang..

Bahan2 ( hidangan untuk 1 orang )



1 kotak ayam pongteh myChef
1 mangkuk nasi
1 sudu kecil kicap pekat
1 sudu kecil minyak bijan
2 sudu kecil kicap masin
Sayur bak choy untuk hiasan ( di celur )
1 ketul kecil ikan masin ( di goreng n hancurkan )
Cili merah untuk hiasan

Cara2 nk masak



Panaskan ayam pongteh myChef mengikut arahan kotak. Kicap masin, kicap pekat n minyak bijan di campur sekali dan gaul rata n masukkan sedikit kuah ayam pongteh tu kacau sebati.. Ratakan nasi dlam mangkuk kaserol ataupun clay pot, susun ayam, kentang n cendawan seperti dalam gambar. Tuang kuah yg telah di campur ngan kicap td diatas nasi dan juga ayam mengikut citarasa masing2



Setelah siap tutup mangkuk td dengan aluminium foil seperti dalam gambar dan bakar dalam oven 200c, selama 20 minit. Kuarkan dari oven n hias dengan sayur, cili dan juga ikan masin.



Ermmm happy sungguh aku dpt buat nasi nie walllllaaa rasa nyer, rugi kalau korang xcuba tau..


Hidangan yang cukup healthy dan best olahan aku yummy yummy.. Kalau buat sendiri nie untung nyer, xler terlalu banyak minyak sgt so tuk org diet cam aku nie sesuai ler..


Korang pun leh jugak cuba produk myChef nie mmg gerenti sedap yg penting dia xde bahan pengawet atau msg. Aku harap produk ni boleh pergi jauh lg, setanding dengan jenama lean cuisine untuk pasaran halal dunia go go myChef.. Ok selamat mencuba kawan2 daaaa...










No comments:

Post a Comment