Friday 8 March 2013

Chicken sandwich with honey mustard ...

Dah masuk hari Jumaat hai cepat sungguh mase berlalu, hari nie menu aku bermula ngan chicken sandwich with honey mustard ermmmmm lama aku tak buat sandwich ( asyik leka ngan garlic bread je ). Tuk lapik perut sebelum masak menu utama hehehehe alhamdulilah xler kosong sgt perut nie nk masak main dish nnt heheh..Kalau ler xlapik perut dulu hah hambek ko sambil masak sambil perut aku pun memulakan konsert pentaw or konsert rock aku gak yg susah nnt eekkekekke..Menu aku slalu nyer simple je maklumlah dibuat khas tuk org bujang n mudah di sediakan termasuk lah menggunakan bahan ape yg ade kat umah je lah...


Cara2 nk buat

Isi dada ayam panggang ( aku beli rotisserie chicken jer kat pasaraya )
Roti croissant ( beli siap gak kat pasaraya )
Lettuce
Tomato

Bahan utk sos dia..

Mayonnaise ( aku guna mayo jepun sbb sedap n lemak )
Mustard ( aku guna whole grain mustard kalau nk guna yg kunin pun xpe )
Honey ( sesedap rase )
Crushed black pepper
Lemon juice ( ckit je tau )

Cara2 buat sos

Muler2 taruk mayo dlm mangkuk byk mana korang nk..Pastu masukkan mustard n kacau, kemudian masukkan honey kalau leh rase sampai seimbang ikut korang nyer citarase..pastu masukkan ler crushed black pepper n lemon juice kalau xcukup masin korang tambah ler garam secukup rase n siap tuk diguna kan...

Cara2 nk buat sandwich 

Assemble cam dlm gambar or ikut suker korang lah ( aku suker toast dulu roti tu n sapu sos kat roti )


Ok selamat mencube memasing daaaaaa :D



Alah korang tau kan sandwich rupe camne hehehhehhe


Kalau rase nk byk sos nyer tambah je kalau tak cukup leh gak lah nk cicah kan dia ekekkekke


Hah tu ler mayo jepun yg aku gunakan best wooooo...


Nie ler dia belen sos honey mustard nyer kalau nk cicah ke n buat lg senang hambek jer kat dlm peti ais... Kalau korang nk tau tempoh hayat dia 1 minggu dr mase kiter buat dia..


No comments:

Post a Comment