Tuesday 22 May 2012

Ayam Masak Merah...

Salam sumer..Alhamdulilah ari nie walaupun aku rase cam malas2 kucing (maklumlah tgh ujan n sejuk2 nie sedap tido) tapi siap gak lah satu menu tuk mkn ekekkeke..Kalau ikut kan ati nie mau je aku order senang, org bujang pe susah2 nk pk ye tak hehehheh...Ngan berbekal kan setitis kerajinan aku pun cepat2 lah masak sbb tkt terlepas citer pinoy aku tu lah pe lg muahahhahah..Dengan express nyer aku memasak (kalah bas express memecut) sambil dlm hati berdoa sempat ler siap sebelum citer tu bermula..Alhamdulilah elok2 je siap masak jam pun menunjukkan kul 3ptg, so aku xmiss ler citer tu hahahahha best nyerrrr...Menari sakan aku (dlm ati bangga, minah nie cepat gak masak slalu lambat cam kure2).....Hah kalau nk tau ayam masak merah nie aku match kan ngan nasik lemak huh mmg mengancam jiwa aku..Kalau lah pegawai kesihatan tu tau mati aku kena bebel ..Lemak...Lemak..Lemak...Minyak..Minyak...Minyak (ayat populor pegawai kesihatan merangkap mak aku)..But aku jawab ngan best nyer sedap...Sedap..Sedap...Mak mmg pantang bab makanan xbape nk sihat nie kalau leh hari2 dia nk aku masak rebus2 hai lah hai , mana boleh kesian kat lemak2 aku yg mmg aku ternak n jaga ngan penuh kasih sayang nie ekekke..Dah lah byk lak aku membebel ari nie so meh ler kiter lihat hasil nyer...Layan.........


Ermmm kacang peas xde so aku gantikan ngan cili api nk bg caler cantik :D..




Nie lah ayam masak merah versi aku....Resepi aku dpt dr call mak n aku cube2 ler masak mekasih mak :D..Ok jemput mkn sumer nom nom nom yum yum yum hehhehe..


No comments:

Post a Comment