Wednesday 30 May 2012

Nasi briyani bukhara ayam ....

Akibat terkesima ngan air kopi ais td otak aku berjalan lancar ari nie...Huhuhuhuhu dlam pencarian menu tuk ari nie tetibe tekak aku mintak nasi briyani lah pulak..Baru je ari tu buat di nak lg hehehhe besaq sungguh selera aku nih!!!....Ari tu ayam nyer aku potong kecik2, tp tuk briyani ari nie aku potong empat je ayam dia best ckit...Dlm best2 nk mkn nasik briyani nie sebenar nya ade citer sedey gak lah...Uhuk kalau korang nk tau aku dpt ckit je ayam tuh lebey nyer dah kena sental dek anak2 ku..Kelat2 muke aku suap nasik kosong je kat mulut uwaaaaa ( anak2 nyer pasal redha je lah )..Mujur ler nasik tu berperisa ckit kalau tak berperang aku ngan anak2 nie haiiii terlebey manja sudah deme nie...Walaupun briyani kali nie xguna beras basmathi tp aku cukup berpueh hati..Ayam nyer cukup lembut n nasi nyer secukup rase walaupun agak pedas ckit...Kalau ikut kan briyani nie sesuai tuk dimkn dgn dalca but akibat kemalasan melanda (sebenarnya lapo tahap dewa sudah) so aku buat2 xnampak je lah dalca yg mmg dah ade kat dlm freezer tu hehehheh (tinggal nk panas kan balik je dalca tu)...So tibe mase nyer aku menjamu mate korang lak ngan hasil tangan aku kali nie jom kiter lihat.....




Besaq2 ayam tu aku dpt secubit je uhuk anak2 nyer pasal ler ni.....



Warna kuning tu nampak sepoi2 bahasa je rugi saffron aku ari nie xletak pun xpe huuhuhu...



Kalau guna beras basmathi lg cantik nasik nie hehehhe (guna ape yg ade je)



Ok lah selamat menjamu mate memasing ek..Harap2 korang berpueh hati ngan gambar2 nie maklumlah aku nie bukan ler pandai sgt nk ambik gambar nie hehheheh..Daaaaaaaaaaaaa...

4 comments:

  1. nampak sangat menyelerakan la....

    ReplyDelete
  2. ty zach jemput ler makan ek :D

    ReplyDelete
  3. D5, mana cukup jamu mata jer? Jamulah kita orang sekali. Pagi pagi terliur giler ni

    ReplyDelete
  4. Insyaalah Azie satu hari d5 akan jamu Azie :D... Masak best2 punyer hehehheh

    ReplyDelete