Saturday 5 May 2012

Teringin durian...

lama tak menulis...Setelah berhari2 duk dediam tetiba tekak rase teringin sgt nk mkn durian....Dgn izin tuhan tetibe terkeluar lah ku dr rumah tuk operasi mencari durian sambil nk membeli stok2 bekalan dapur yg dah abis....Dlm perjalanan nk pi pasar borong tu terlihat lah aku, kat tepi jalan gerai menjual durian..Make ngan pantas nyer aku pun memakingkan kete kat tepi gerai tu...turun je kete terus je kaki nie pi kat buah durian yg tersusun rapi kat rak tu, sambil membelek2 buah durian(xpandai pun konon2 buat2 lah goncangkan buah last2 jari luka sbb terover compiden mengoncang durian padan muke aku).Dalam hati sebenar nyer xberape pueh hati ngan durian tu sbb buah nyer nampak cam dah lisut je, tp teringin nyer pasal bedal je lah...Dari dlm kete lg mmg plan nk beli sebijik je jgn lebey, seperti behsa sumer tu cume janji2 palsu je biler dah memilih udah nyer 2 bijik gak atas timbang tu...Dah bayo ngan senyum sumbing nyer aku pun terus lah memandu ke pasar borong lak..Setelah urusan memborong bekalan dapur terus aku pulang ke umah sbb dah xsabo2 lg nk makan durian...Sampai kat umah cam behsa lah aku nyer tanggungjawab memproses ayam, ikan n sebagai nyer tuk disimpan ke dalam peti ais(sumer tu dibungkus kembali, dibahagi2 kan tuk 1 kali masak)....Siap je simpan sumer tu aku pun berjalan ngan best nyer menuju ke depan tuk menikmati durian (tuk pengetahuan durian tu ditinggal kan kat depan diatas troli)..Tetibe ku lihat durian telah dijaga ngan rapi nyer oleh pengawal xbertauliah, dlm hati berkate, rupe nyer bukan ler aku sorang je yg mengidam, ade jugak yg mengharap sgt....meh kiter tgk sape yg nakkkkkk sgt mkn tu (patut ler mase kat dapur merayu2) hehhehe....
hah tu ler dia peminat durian kat umah nie..


hah rakus kan dia makan 1 ulas habis ...



ermm xsempat nk hidang atas troli pun jadik lah... :D

1 comment: