Sunday 27 May 2012

Karipap daging bertukar kari puff hehehhe :D

Pagi nie aku bangun dah rupe zombie...Dalam terpisat2 mate nie terbukak gak dia diawal pagi..Akibat tak cukup tido aku jd malas semalas malas nyer ( hancur program aku nk buat karipap) hehhehe...Sayang inti yg aku dah buat semalam hai lah hai...Tetibe mate ku tertumpu kat pastry roti canai kawanku hahahahhaha idea evil genius pun timbul muahahhahahha ( teringat hasil idea Azie ) program aku tetap diteruskan tp bertukar dr karipap daging ke kari puff hik hik hik bijak tak :D...Maklumlah kalau nk buat doh musti memacam kerja kena buat tambahan lg aku nie mmg xpandai nk kelepet dia so dr aku bersedey karipap aku huduh baik ler aku guna care lain n tanpa mengotorkan tangan kesah nyer ekekkek, lg pun aku takut gak doh aku tak menjadi almaklumlah nie kali pertama aku nk buat karipap ( bahana terliur tgk pic karipap sardin kat blog   http://aziejaya.blogspot.com/2012/05/karipap-sardin-yang-diidam-idamkan.html  ) tp ari nie aku buat curry puff daging...Syukur alhamdulilah percubaan ku menjadik...Rase cam mkn chef2 fofulor nyer pastry ekkekek siap ngan rangup n berlapis2 gitu...Hari ku bermula ngan curry puff yg best dan ia menceriakan hari ku yg suram mlm td :D...Ari nie aku rajin ckit nk tunjukkan proses2 nk buat curry puff nie xmembuangkan mase meh ler kiter lihat cara2 nyer ..Layan.............



hah yg nie dah siap tinggal nk ngap je hehhe...


Mule2 kuar ka pastry dr freezer tunggu sampai lembut ckit..


Pastu potong kan dua nk potong empat pun leh tp kecik ler nnt..


Dah potong dua dah still atas plastik so mmg tangan akan sentiasa bersih ekekkekek


masukkan inti dia ikut suker hati ler nk debab letak byk n kurus letak ler ckit ..


Lipat kan n kasi tutup sumer still guna kan lah plastik tu hehhehehhe


kepit2 tepi dia supaya inti tak kuar mase bakar (debab kan tangan kawan aku muahhahahhhaha)


Tu rupe dia dah lepas kepit comey2..


Kalau nk bg lawo ckit n nk sedap mate memandang termasuklah nk compom kan dia tul2 melekat..


Dah siap sapu egg wash tinggal nk bako je..kiter bako je!!!! 
( hah sekecil tray tu kecil tu lah toaster oven aku )


Inilah hasil curry puff aku ari nie...Selamat mencuba, ia mudah ringkas dan tak mengotorkan tangan muahahhahhahahaha...


4 comments:

  1. debab kah tangan itu? tengok cam comel je....

    ReplyDelete
  2. ermmm kena tgk lah muke dia penuh tak petak tu :P muahahhahahhahhaa baru ler sepadan ngan tangan dia ekekkkeke

    ReplyDelete
  3. cis!! ni yg nak sentap nih..

    ReplyDelete
  4. hik hik hik terase lah pulak ekekkekeke

    ReplyDelete