Wednesday 20 June 2012

Bubur Labu Manis...

Tetibe je pepagi bute nie aku lapo rase nk mkn, nk mkn nasik xlalu lah pulak mengada2 sungguh ler tekak nie kan memacam nk mintak...Kalau lah mak aku tau isk isk isk mau gak aku kena makan rebus2 bang sebulan haiiissshhhh....Sambil2 aku nk tunggu bola nie ler tekak nie dok lah merengek nk dibelai alahaiii penin aku penin last otak aku pun membagikan idea bernas dia...Tadaaaaaaaaaaa ternampak lah oleh bijik mate aku nie labu manis tergolek2 malu kat dapur tu konon2 nk buat labu kastad huh hampeh xjadi2 lg projek aku tuh so dr aku dok membazir je baik aku guna separuh buat bubur ahhahahahaha separuh lg simpan tuk buat projek kastad tu ekekkekke ( kalau dah kena potong musti ler kena buat ye tak )..Laju je tangan aku menyediakan sumer bahan cam kena rasuk pun ade hehhehhehe, xgiler ko kul 2.45pg aku masak bubur wahhhhhh mood memasak muncul pulak dahhh ok lah tu .... Jom lah kiter layan resepi nyer aku pun dah nk tgk bola nie...Daaaaaaaaaaaaa...


Fuhhhh mengancam selera aku tul pepagi bute sambil melayan bola nie xsangka aku rajin muahhahhahah..

Bahan2 Bubur labu manis

Separuh labu manis ( direbus sampai empuk )
Gula melaka ( dimasak ngan 1 cawan air sampai hancur n tapiskan )
Santan ( aku guna santan kotak )
Sagu ( rebus sekejap )
Daun pandan
Garam 


Cara2 nk masak

Panaskan periuk n masukkan santan cair n masukkan air gula melaka td mengikut kemanisan yg anda mau, kacau pelan2 supaya tak pecah minyak n masukkan sagu, labu n daun pandan kacau lg sampai santan masak, sambil2 kacau tu masukkan sedikit garam n rasa bubur anda adakah dia secukup rasa kalau dah ok rasa dia tutup api n sedia tuk di jamu sekiannn. Selamat mencuba ek..


2 comments:

  1. 2:45 pagi???? dahsyattttt memang tauu hehhee... mood memasak yang sama naik membara dengan demam bola yaa.. sedap ni..:)) ada lagi tak??

    ReplyDelete
  2. Hehhehehhe tu lah tu demam bola lah katekan, dah abis dah buat ckit je sha lambat sgt ekkekek...

    ReplyDelete