Saturday 9 June 2012

Biler mood memasak kelaut n mood mengemas melangit..

Huhuhuhu diam tak diam seminggu aku tak update blog....Nie lah dia kalau mood masak hancur lebur dek penangan stock dapur yg dah habis...Jawapan bg sumer tu ade lah makan kat luar sampai cemuh...Dalam mood masak yg dah ke laut tu, kawan serumah aku yg rajin majin tu mengajak ler aku yg malas melaut tuk mencuci peti ais yg dah kosong ( merangkap cuci dapur ler tu )hehhehehhe...Terkedip2 mate aku tgk bersinar2 rupe nyer kaler peti ais tu lepas di cuci muahhahha cian dia lama tak mandi...Sepanjang stock dapur abis tu aku pueh ler mkn kat luar ade yg best ade yg sungguh meruntum jiwa (xsedap ler tu)..Cukup seminggu aku dah xtahan nk makan luar tambahan lg bulan pun dah cukup mengambang penuh nyer bermakna kawan ku si rimau pun dah ade isi nyer ekekkeke..Dengan happy nyer aku pun menjalankan aktiviti utama (merangkap pebret ) ku setiap bulan yaitu bershopping hehhehehhe sape yg tak suker shopping woooo...Sehari, dua hari, tiga hari wahhhhhhh hebat aku bershopping sambil mencari segala keperluan ku tuk sebulan nnt...Rebeh gak lah tangan aku mengangkut barang2 tu haiiiiiisshh...Aku suker bab bershopping nie, aku nk tu aku nk nie memacam aku nk hehhe kalau leh  tesco,jusco, carrefour sumer shopping mall aku nk beli but aku bukan ler bini sultan Brunei mampu nk beli benda tu muhahhahah mampu berangan lg ado ekkekekke...Berhari2 aku habis masa tuk bershopping brg keperluan ade gak lah suara2 sumbang dok tegur ( susah hati aku dok tempat yg mmg org nyer ramah tamah belaka nie)..Tgh aku dok menghangkut brg ade ler sorang makcik nie tanya "byk nyer beli brg" ngan lemah gemalai aku pun jawab ler "behsa lah makcik stock tuk sebulan", aku ingat habis tang tu je rupe nyer ade gak sambungan nyer, "mak aii byk nyer brg mkn, tuk bape org tu" tanya makcik tu lg, dlm hati aku berangin gak lah, awat ler byk soal sgt makcik nie but ringan gak ler mulut aku menjawab "tuk 2 org makcik, senang xyah kuar dah", rupe nyer bukan stakat tu je lah reaksi makcik tu siap belek2 ape yg aku beli lg gitu hammboiiiiiiii bz sungguh body dia ek haiii lah haiii but aku senyum simpul je lah dlm hati siap umah aku nnt mmg compom secompom compom nyer aku pindah xpk 2 kali dah huhuhuhu...Mase tang shopping tu sonok nyer mengalahkan org kawin dua tp bab nk bawak balik n menyimpan tu ler paling aku lomah skalik...Sampai kat umah aku terus asing2 kan n bahagi2 kan lauk tuk sekali masak ( aku xsuker kalau main lepuk je sumer benda kat dlm peti ais ) so dlm penat n malas pun aku rela menghabiskan waktu tuk buat sumer tu maklumlah dah bersih kena lah maintain kannnnnn hehhehhe..Siap sumer barang dah tersusun rapi sesedap mate memandang aku pun mandi ler, xtahan aku dah melekit2 badan nie hehehhe..Pueh hati aku tgk peti ais aku penuh semula muhahhahha xde lg ler aku kena perli ngan mak aku pasal kosong je peti tu ekekkekkekke...Huhhuhuhu punyer lah lama aku tak menulis byk lak yg aku membebelkan, so aku akhiri lah bebelan aku nie...Dalam masa terdekat nie mungkin aku akan masak semula nanti kan ler menu2 yg akan aku hidangkan aku compom musti best punyer muhahhahhaha walaupun cume aku n kawan aku je yg dpt mkn korang jamu mate je lah ek daaaaaaaaaaaaaaaa....


Hah berkilat kan ( cam baru pun ade muahhahhah ) pueh ler kawan aku dok gilap but delivery menu still xleh nk buang org bujang camne pun benda tu penting hehehhe


Anak aku pun pe lg buat ler tempat lepak pebret dia lah hehhehehhe


Pueh hati aku dah tersusun rapi, penuh n bersih :D....


Tu kat bawah tu tukang check stock hehhehehe dah compom cukup br dia bg tutup ekekkekkeke..


Hehehhe sempat gak aku sauk sarung kaki baru tuk tido nie kat daiso 5 hingget je selesa n lembut woooooooo ekekkekkek...


5 comments:

  1. Saya lepas memasak sarapan, terus vaccum tingkat bawah. sakit pinggang juga. rehat jap, kalau rajin nak sambung tingkat atas pulak. dapur di outsource kat anak anak

    ReplyDelete
  2. hehheheh kalau d5 outsource kat anak2 alamat xberlauk lah d5 ekkekkeke...tu lah tu vaccum mmg penat sedangkan umah yg kecik nie pun cam nk rak penat nyer takut tulll d5 nk pk umah 2tingkat, rajin d5 nie pun bermusim Azie, kekadang petiais tu bertahun gak lah dia tak mandi cian tul dia hehhehhe

    ReplyDelete
  3. D5, kami ada 2 peti. Yang outsource kat depa tu, yang penuh dg makanan jer termasuklah depa punya own stocks. Yg kat wet kitchen, tak berani sebab itu sebab bahan bahan masakan. Nnt dicampak tong sampah pulak.

    ReplyDelete
  4. Sis, sarung kaki apa tu? Untuk tidur?

    ReplyDelete
    Replies
    1. oooo best nyer kalau umah D5 besaq nk gak bior xyah kuar umah langsung hehhehe tp umah dah xmuat dah kecik sgt ekkekeke....sarung kaki mmg tuk tido supaya kaki tak sejuk maklumlah D5 nie asthma but Azie best wooooo sarung kaki nie lembut sgt, selesa sgt cube ler carik kat daiso ( kedai brg jepun )...

      Delete