Saturday 30 June 2012

Burger Malaysia..

Ok hari nie aku santap donat lg seharian.. Kalau korang nk tau sbb ape hah kawan umah aku xpueh hati ngan donat semalam so hari nie dia bancuh lg sekali n tambah telur n sebijik kentang. Waaaaaaaaaaaahhhh kali nie donat dia gebu n lembut sgt2 baru lah dia pueh hati..So kawan2 ingat ek resepi semalam klik sini korang tambah ngan kentang n telur ek...Lupakan pasal tu aku nk citer pasal mkn mlm nie, penin aku dok pk ape nk masak tetibe terpk lak pasal donat yg dah goreng tu lama aku tak mkn burger Malaysia hehheheh..Kalau beli slalu nyer sambal nyer ckit ya amat jd yg aku buat kali nie aku letak sampai nk banjir burger tu ekkekke jom ler kiter layan resepi nyer ek but bukan resepi donat aku nk kongsi tp resepi sambal ikan bilis dia ler ok jom layan.......


Hah hambek  kow banjir nyer burger Malaysia hehehheh pueh hati aku..


Bahan2 nk buat sambal ikan bilis

Ikan bilis
Cili giling
1 biji bawang besaq potong bulat
Garam
Gula
Asam keping
Air
minyak 

Cara2 nk masak

Panaskan minyak n masukkan cili giling n sedikit air, masak sampai naik minyak..Kemudian masukkan ikan bilis, bawang, asam keping, gula n garam secukup rasa n sedikit air n masak sampai bawang layu n ikan bilis agak hancur ckit. Siap tuk dihidangkan


Korang belah dua burger tu ( jgn sampai putus ) letakkan salad or timun n masukkan sambal ikan bilis td siap tuk di makan ..


Lebihan sambal tadi korang leh mkn ngan nasi lemak or nasi kosong pun leh hehehhe. Ok selamat mencuba ek kawan2..Daaaaaaaaaaaaaaa


4 comments:

  1. Auh pagi pai dah tyang kuih sarapan ni. Kita baru bangun, tgh mamai lai nak mula masak apa dulu... Sedap tu, apalagi kalu dpt free

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehheh saje nk segarkan pg sabtu kate nyer hehehheheh..Nk free boley dtg ler umah D5 hehehhe :D

      Delete
  2. Banyaknya resepi Delima yang kak Amie tertinggal, entah kenapa selalu gagal masuk... pagi ini baru dapat. Burger Malaysia tu memang kegemaran anak-anak... nak sediakan pun mudah, makan pun sedap kan Delima!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks kak Amie sudi gak dtg dapur D5 yg kecik nie hehhehe..Mmg lama D5 tak mkn burger malaysia nie, dah alang2 buat donat D5 buat ler skali benda nie hehehhe

      Delete