Wednesday 20 June 2012

Tapai manis jd tapai masam, megi jugak akhir nya..

Dek terpana ngan tapai yg tak menjadi mood aku pun turun menjunam, hancur lebur berderai uhuk... Lapo perut aku nie so terkedek2 aku pi carik mee segera kat dapur tu...Mujur la ade, kalau tak pose lg ler aku nie , suasana agak suram nie sumer pasal tragedi tapai masam. Aku pun xtau ler ape salah tapai tu habis 1/2kg terbuang camtu je...Kawan umah aku xputus asa dia kata nk buat lg sekali, siap pi call mak aku tanya camne nk buat tapai manis yg dah jd tapai masam tu...Dlm bidang memasak nie mmg kekadang akan terjadi benda2 gini..Sebab tu kalau aku nk masak aku akan pastikan mood aku betul2 elok n leh lah aku masak ngan penuh kasih sayang n tenang ekkekekke, kalau marah2 nnt xjd lak muhahhahhaha alasan je tu kate kawan aku ler hahahhahahhah..Dlm mood xde nie pun habis gak ler megi sepinggan nie nk buat camne ye tak, perut yg lapo nie nk jugak kena isi kan isk isk isk syahdu sungguh hari nie ek...Moga2 sementara tunggu bola mlm nie mood masak aku dtg balik hahahha cam semalam tgh2 pagi bute aku masak bubur keh keh keh pueh hati aku...Ok lah aku pun xnk ler membebel bebanyak nie nk pi sejukkan hati lak jumpe lg ek daaaaaa....



Setelah seminggu mkn best2 ari nie aku mkn megi je uhuk, but syukur Alhamdulillah terisi gak lah perut aku nie... 

2 comments:

  1. delima..saya pun pernah buat tapai jadik masam..frust sgt sebab buat byk lak tu...tak ingat berapa kilo..huhuhu...dia kadang2...jenis yis tapai tu..kita panggil apa ek..lupa lah pulak tengah2 malam ni...ada jenis yg memang tak elok..saya pernah terkena sebab sebelum ni beli jenis warna cam putih dan besar dia cam saiz 20sen je..tapi terbeli yg jenis warna gelap n besar saiz cam 50sen tu yg tak berapa elok kejadiannya...

    lagi satu sebelum letak yis tapai tu..kena pulut betul2 sejuk..tak leh suam2 kuku tak mo...memang tak jadik n pulut tu pastikan betul2 masak...tapi jgn la lembik pulak...:)

    ReplyDelete
  2. Thanks quinnie, d5 pun xtau ape salah nyer but mengikut kate org buat tapai nie mmg susah..xleh nk salah ckit je pun musti xmenjadik..Hah bab ragi tu lah yg D5 tak paham tu xtau camne nk carik yg betul2 xpe lah nnt D5 buat lg :)...

    ReplyDelete