Thursday 19 July 2012

Cajun chicken sandwich org bujang..

Kali nie aku nk tunjukkan ape yg aku buat ngan baki ayam yg aku grill td click kat sini ... Dr nk membazir baik aku recycle baki tu buat satapan tuk aku mlm nie... Yeeeaahhh aku mmg suker sandwich, walaupun stock salad aku dah abis but aku still gak on ngan plan aku nk buat sandwich, maklumlah org bujang2 cam aku  nie bukan ler perlu perfect2 sgt, ape yg ade aku guna kalau xde tolak tepi je hehheh yg penting aku kenyang ;D... Sesekali aku cerewet gak kalau nk masak but bahan xcukup, tgk gak lah bahan tu bahan penting ke tak.. Isk melalut lak aku nie, berbalik pade sandwich td aku just ade tomato je tp bg aku dah cukup tuk buat ape yg aku plan td...Ok lah dr aku dok melalut yg bukan2 moh ler kiter tgk camne aku buat sandwich cara org bujang2 nie ek layannnnn.....


Ermmm cherry tomato tu yg aku beli mase pi cameron comey kan...

Cara2 nk buat step by step



Ayam grill td ambik bahagian dada n cincang halus cam gini...


Nie lak dressing dia campuran 2 sudu besaq mayonis, 1 sudu kecik mustard, 1 sudu honey, 1/2 sudu kecik serbuk cajun, 1/2 sudu kecik serbuk paprika, 1 sudu besaq juice lemon, garam n black pepper secukup rasa n gaul rata dlm mangkuk kecik k..


1 batang celery yg telah dicincang halus


1/2 biji bawang kuning dicincang halus gak..


Nie ler bahan yg telah siap dicincang halus..


Satu kan bahan cincang td dlm satu mangkuk ( ayam. celery n bawang )..


Masukkan dressing td kedlm mangkuk ayam..


Gaul sampai sebati, jgn byk sgt nnt terlalu berkuah agak2 salut bahan cincang td dah cukup..


Gaul kan bg sekata kalau korang nk pedas korang leh tambah cili api ckit or korang leh gak letak capsicum merah tuk bahan tambahan ( aku xde stock )


Bakar roti sampai garing ckit n potong nipis tomato n susun atas roti td, kalau ade salad pun korang leh letak mase nie..


Letakkan chicken filling td mengikut kuantiti yg korang nak n tutup ngan sekeping roti lg, sedia tuk dihidangkan..


Hah nie ler hasil sanwich aku, simple just tuk org bujang kan kan kan, tuk org berkeluaga pun leh heheh xde sempadan tuk resepi2 yg aku kongsi hehehhe ...


 Ayam td kalau korang xnk buat sandwich pun xpe korang leh campurkan ngan daun salad, cherry tomato n timun hah kan dah jd chicken salad lak hehehheh sesuai tuk diet2 nie, kalau nk lg best korang leh buat dip mkn ngan biskut pun sodap ikut citarasa korang lah..


Errrmmm satu resepi leh buat pelbagai bende aku suker !!!! sesangat jimat masa, jimat tenaga ekekkekek..


Selamat mencuba kawan2 semoga korang pueh hati k daaaaaaaaaaaa...


5 comments:

  1. sedapnya sandwish dia...memang puas hati kalau dpt makan nih..:)

    dikesempatan ini saya nak ucapkan selamat menyambut ramadhan almubarak buat delima sekeluarga...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks quinnie selamat menyambut ramadhan almubarak jugak, sama2 lah kiter bertukar resepi nnt ek.. :D

      Delete
  2. Ramadan Kareem Delima Zamrud. Sandwic yang sedap, alternatif kalo tak mo yang berat tok buka posa.. tok sahur pun seswai kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramadhan mubarak buat akak juga.. Ermmm tu lah tu kalau buka posa kiterorg suker mkn yg lite2 camnie..Masa sahur heaven ckit mkn nyer hehhe br mkn nasik lauk panas2 yeeaahhh... Sandwich nie sesuai tuk mkn biler2 mase kan kan kan...

      Delete